Subaru Trezia

Subaru Trezia

Este de fapt o Toyota Verso S, destinata probabil completarii gamei de Smart MV, adica un Monovolum necesar intrarii Subaru pe piata europeana B-MPV (Multi-Propose-Vehicles, B-segment).
1.33 benzina / 99CP, cu 125NM @ 4k rpm
Tractiune fata, motor 4L
… asta pe care am condus-o avea 27k km la bord.

Interior
Materialele din care e facut interiorul sunt diferite fata de ce ne-a obisnuit Subaru anii trecuti. Parca e o idee mai finisat plasticul, desi nu ma pot pronunta la rezistenta la uzura. Cotiera soferului, acoperita de un material textil, are deja semne evidente de uzura la nici 27k km. Plasticele in schimb, inca arata foarte bine.
Spatiul este foarte bun pentru o compacta, eu unul am avut loc lejer si a mai stat cineva si in spatele meu. Cam cat in Logan. Interior “inalt”, un avantaj pentru aia ca mine (190cm/115kg)!
Pozitia la volan imi aminteste din nou de Loganul vandut. Destul de confortabila in oras, totusi nu m-a incantat prea mult la drum lung. Pozitia pasagerului dreapta, de asemenea, este destul de confortabila.
Schimbatorul de viteze e prea sus. Dupa 2 saptamani de mers, nu m-am putut obisnui cu asta, cu atat mai mult cu cat nu are cotiera. Semne de uzura evidente pe lateral.
Frana de mana este prea jos. Adica foarte aproape de podea. Imi imaginez ce ar insemna sa o cauti cu disperare la nevoie. Cam bajbai pana o gasesti in caz de urgenta.
Bancheta spate este destul de confortabila, fara sa te imbie la drum lung sau … …
Portbagajul e chiar mare pentru o masina asa mica. Faptul ca usa se deschide in sus, ca la Forester, dupa parerea mea e un avantaj.
Acceptabil antifonata.

Exterior
Tabla subtire ca de Matiz, sa nu stai sprijinit de ea ca o infunzi. Design urat, dar te obisnuiesti cu el si ajunge sa iti placa in cele din urma.
Nitel cam joasa: tre sa fii atent la parcari, borduri, etc. Deh, m-am obisnuit cu garda lu’ Foreste.
Suspensii cam rigide, simti orice groapa. La asta ajuta si rotile mici. Probabil ca asa e in toate compactele.

Motor / consum
Motorul trage bine, chiar si cu 4 oameni in masina. Insa nu are “zvac” de nici un fel, iar vitezele sunt cam prea scurte. Cu un raport teoretic de sub 11 kg / CP ar trebui sa fie mai nervoasa. Dar merge, urca in trepte si te duce din punctul A in punctul B fara sa cracneasca. Am regasit cu placere turatiile motorului pe benzina, care face atata zgomot incat ai impresia ca esti cu STI u’pe sosea. Viteza cu care pleaca de pe loc iti demonstreaza contrariul.

Consum extraurban: 5.6 l / 100 km.
Consum Urban: 9.4 / 100 km. (talpa grea, turatii multe ca imi placea sa aud cum urla).
Se comporta bine pana pe la 70-80 km/h si decent pana pe la 110 km/h. La mai mult de 120 nu imi place cum se simte pe sosea.

Recomandata: NU, in special din cauza pretului, dar si a faptului ca ai alternative SH mult mai bune la banii aia. S-au vandut foarte putine din cate am inteles. Dar dupa cum ziceam, nu a fost adusa in Europa pentru vanzare.