S-a tot scris pe online-ul din Romania despre fiabilitatea scazuta a motorului Boxer Diesel (EE20). Multi subaristi benzinosi pe care ii stiu se uita cu ușor dispreț (poate și putina invidie pe alocuri, începând cu consumul cel putin) la modelul Diesel.

După mai multi ani împreună, eu sunt încă foarte mulțumit de motorul asta si am sa notez aici problemele pe care le-am avut de când am cumpărat mașina.

Sper sa pot demonstra ca îngrijit la timp, Mr. Boxer Diesel MY2011 va fi un partener de încredere, asa cum dealtfel a fost si pana acum. 

 

Asadar:  

  • Apr. 2020 @ 138k km, 4 ani si 3 luni de la achiziția ultimei baterii, schimbat tot cu Exide Premium EA754
  • Feb. 2019 @ 121k km, Eroare P1380 Glow Relay Circuit, a doua bujie arsa, cilindrul 2. Am înlocuit toate cele 4 bujii cu model OE Subaru – 22439AA010 (cu cămașă ceramica), chiar daca era doar una arsa.
  • Feb. 2019 @ 120k km, a cedat furtunul intercooler – turbina. Schimbat cu Subaru OE 14459AA632
  • Dec. 2018 @ 117k km, consum ulei, completat cca. 300 ml ulei, pierdere ușoară de ulei pe la capătul dinspre turbina al furtunului intercooler-turbina
  • Aug. 2018 @ 110k km, schimbat ambreiaj si volanta
  • Aug. 2016 @ 80k km, 10k de la revizia anterioara – consum ulei, completat cca. 300 ml ulei
  • Ian. 2016 @ 73k km, 4 ani si 11 luni de la achiziție, schimbat bateria Panasonic, cu Exide Premium EA754
  • Aug. 2015 @ 67k km, 7k de la revizia anterioara – consum ulei, completat cca. 300 ml ulei motor; consum lichid baterie (mai mult de jumatate), am completat cu apa distilata (4.5 ani de la achiziție)
  • Iunie 2014 @ 53k km – Eroare P1380 Glow Relay Circuit, o bujie arsa, cilindrul 1. Înlocuită cu bujie OE Subaru – 22439AA010 (cu camasa ceramica)
  • Mai 2014 @ 52k km – Cot intercooler crapat / perforat, schimbat cu unul siliconic HOSE E45-70SH, ajustat pe masura celui original OE.
  • Apr. 2014 @ 50k km – Discurile și plăcuțele spate consumate, schimbate cu set EBC (UPR D1509 + Yellowstuff DP41584R)
  • Feb. 2013 @ 32k km, 9k de la revizia anterioara – verificat si completat cu ocazia reviziei cca. 2-300 ml ulei motor.