S-a tot scris pe online-ul din Romania despre fiabilitatea scazuta a motorului Boxer Diesel (EE20).

După multi ani împreună, eu sunt încă foarte mulțumit de motorul asta si am sa notez aici problemele pe care le-am avut începând cu Februarue 2011, când am cumpărat mașina.

Sper sa pot demonstra ca îngrijit la timp, Mr. Boxer Diesel MY2011 va fi un partener de încredere multi ani, asa cum dealtfel a fost si pana acum.

Și pentru că din Aprilie 2021 am mai adaugat încă un Forester (XT, MY2017), voi nota și problemele care apar la acesta.

 

Asadar, in ordine inversa in timp:  

Blue Foreste

  • Oct. 2023 @ 159k km, 3 ani si 6 luni de la achiziția ultimei baterii, schimbata tot cu Exide Premium EA754.
  • Apr. 2023 @ 157k km, revopsire caroserie cu vopsea Subaru cod OE, tratament cu Epoxy Brunox si Stone Chip Protection, schimbarea tuturor bucselor (consumabile), faruri noi.
  • Mar. 2021 @ 146k km, la nici 35k km de la inlocuire ambreiaj complet, a trebuit schimbat rulmentul de presiune. Inlocuire pivot (fata-dreapta).
  • Ian. 2021 @ 143 k km, inlocuire scut motor si diferential, tot cu original Subaru ca si cel de dinaintea lui.
  • Apr. 2020 @ 138k km, 4 ani si 3 luni de la achiziția ultimei baterii, schimbat tot cu Exide Premium EA754
  • Feb. 2019 @ 121k km, Eroare P1380 Glow Relay Circuit, a doua bujie arsa, cilindrul 2. Am înlocuit toate cele 4 bujii cu model OE Subaru – 22439AA010 (cu cămașă ceramica), chiar daca era doar una arsa.
  • Feb. 2019 @ 120k km, a cedat furtunul mare intercooler – turbina. Schimbat cu Subaru OE 14459AA632
  • Dec. 2018 @ 117k km, consum ulei, completat cca. 400 ml ulei, pierdere ușoară de ulei pe la capătul dinspre turbina al furtunului intercooler-turbina
  • Aug. 2018 @ 112k km, schimbat ambreiaj si volanta
  • Ian. 2016 @ 73k km, 4 ani si 11 luni de la achiziție, bateria Panasonic schimbata cu Exide Premium EA754
  • Aug. 2015 @ 67k km, consum lichid baterie (mai mult de jumatate), am completat cu apa distilata (4.5 ani de la achiziție)
  • Iunie 2014 @ 53k km – Eroare P1380 Glow Relay Circuit, o bujie arsa, cilindrul 1. Înlocuită cu bujie OE Subaru – 22439AA010 (cu camasa ceramica)
  • Mai 2014 @ 52k km – Cot intercooler mic crapat / perforat, schimbat cu unul siliconic HOSE E45-70SH, ajustat pe masura celui original OE.
  • Apr. 2014 @ 50k km – Discurile și plăcuțele spate consumate, schimbate cu set EBC (UPR D1509 + Yellowstuff DP41584R)

Black Foreste a.k.a. Black Betty (bam-ba-lam!)

  • Oct. 2021 @ 61k km – Schimb (Recall SMT) A/C Condenser (code SRT 303) si ODS sensor mat harness (code SRT 280)