Dupa o saptamana cu zile interminabile, a venit si marea zi de vineri in care ma pregateam de vikend si o ieseala de calitate cu fetele mele pe Dichiu pana la Piatra Arsa.
12 Oct. 2012
Pe la orele lu’ 10 dimineata, mergeam linistit si incet pe banda a 3-a a soselei M. Bravu catre Muncii. Soseaua era goala pe sensul meu de mers: doar eu si vreo doo masini mai in spate la mai bine de 50 m. Intorc capul sa ma uit dupa cineva pe partea cealalta a strazii, nu-l gasesc pe respectivu’ si decid sa imi continuu drumul. Intorc capul spre sensul de mers si cand sa apas acceleratia, BUUM!
Nu am mai apucat sa bag in viteza. Foreste se hâţână nitel si se opreste. Fusesem lovit aproape perpendicular in roata din spate dreapta de o masina care iesise de pe o straduta laterala direct spre centrul soselei. Masina, un Mitsu Colt rosu. In masina o tanti slaba-moarta iese si incepe sa se jeleasca. Ca ea are mai probleme in familie si nu m-a vazut. Acu’ io ce sa zic: e foarte greu sa nu vezi un Forester albastru pe o sosea goala de culoare gri deschis. Dar … probabil ca a fost foarte tare iarba.
Si uite-asa ma uitam cu jind cum se duce dracu’ inca un vikend. Anticipand stresul si hartogareala, nu am mai avut nici macar placerea sa ma stropsesc la femeie. Ce dracu’ sa-i mai fac? Ma dau jos, ma uit la masina, roata spate dreapta cazuta spre interior. Probabil bascula dusa (asa a si fost!). Am mers cat am putut de incet pana pe prima banda, langa bordura, deoarece veneau deja masini din spate, se datuse drumul la semafor.
Acum slabuta ma intreaba ce sa facem. Eu ii zic ca tre sa ajung la constatare la Alliantz si ar face bine sa ma insoteasca. Sa facem o amiabila si sa imi vad de durerile mele. Ea zice ca nu are timp, ca are numai probleme in familie ce nu sufera amanari si vrea sa mearga – mai tarziu – la politie. Intre timp o suna si pe ma-sa care apare cu un Santa-Fe. Ma-sa se da jos si se apropie furtunos. Incearca sa zica ceva cu destul de mult tupeu, insa ii spun ca nu am ce sa vorbesc cu ea pentru ca nu ea a fost de fata la accident, o trec pe modul “ignore” si raman imobil ca o autobasculanta cu frana de mana trasa. Si ea insista sa mergem la politie. Ciudat!
Pentru cine stie soseaua M. Bravu, langa linia de tramvai, respectiv in stanga benzii pe care eram, e marcaj linie continua pe ambele sensuri. Ca sa mergi la politie si sa declari ca intentionai sa treci doua linii continue ca sa te incadrezi la stanga si nu ai mai acordat nici prioritate, imi parea o treaba cam de carnet! … mos-def: tare iarba!!!
Acu’ ca tot mi-au zis amandoua, mi se pare si mie o idee buna! Asadar, decid sa merg sa fac constatarea la politie. Ele o tin una si buna ca sa le astept pana isi termina urgentele in familie. Eu care deja chemasem tractarea, neputand sa misc in vreun fel masina, am hotarat ca merg in momentul ala, cu sau fara ele. De aici totul decurge destul de liniar si relativ repede. Pe la 11.30 aveam deja masina depusa in curte la SMT si Autorizatia de Reparatie in buzunar. Luni urma sa vina agentul de la Alliantz sa constate dauna si sa dea drumul dosarului.
15 Oct. 2012
Azi am trecut pe la politie sa ridic si Procesul Verbal de Constatare si aflu ca intr-adevar femeia s-a prezentat pana la urma, i-a fost ridicat permisul pentru 60 zile si a luat o amenda de 840 RON din care a platit jumatate (plata in 48 ore) si 6 puncte penalizare. Ajung la SMT, facem constatarea cu agentu’ de fata si avem o suma de inceput: 7835 RON piesele, fara manopera (mecanica, tinichigerie, vopsitorie)
1) Rear bumper – Forester S12 (la asta se va adauga protectia aia pe care scrie Forester, care mai costa si aia ceva mils.)
2) Bracket R BMR SD RH
3) Janta Aliaj 17″
4) Bascula dreapta spate
5) Protectori noroi
Mai pe seara imi vine un email cu instintarea ca au facut aia de la SMT reconstatare in urma geometriei:
6) Fuzeta dreapta spate
7) Rulment tehnologic.
Evident, sarim bine peste suta de mils.
La SMT, oamenii destul de amabili, mi-au dat chiar si masina la schimb (Subaru Trezia) pe perioada reparatiilor lui Foreste. Dar nu inainte de a-mi da niste replici de tipul: “sa vedem daca se poate, daca e de acord seful”, “cred ca stiu de pe acum ce o sa zica”. Iaca, am zis si io, daca o sa zica seful ceva neplacut, cautam si noi un alt service unde sefii sunt mai aproape de pamant si de pamanteni! “Eh, lasati ca trebuie sa o rezolvam noi cumva”. Si-uite asa, am ajuns in punctul in care urmeaza sa se rezolve.
Trezia e o masina ciudata intr-un eventual sens bun al cuvantului. Ma mai invart cu ea prin oras si revin cu ceva impresii.
22 Oct. 2012
Probleme cu termenul de reparatie: fuzeta si rulment nu sunt pe stoc la SMT. Se baga cineva sa le aducem cu magarii peste granita de nord, odata cu contrabandistii de tigari? Noul ETA: “zilele urmatoare”!
Timp in service: 11 zile. Timp estimat de rezolvare: 11 + 7-8 zile. E imens avand in vedere ca stam mai bine de 10 zile dupa piese! 3 saptamani pentru reparat o roata! Tare sau ce ?
02 Nov. 2012
Am Foreste!
Am inspectat masina de i-am stresat pe cei de la service.
1) lipsa bumb de fixare aparatoare plastic – aia cu importu’
2) lipsa protectie plastic la descarcare portbagaj pe bara spate – se va pune luni, au uitat si nu mai era magazia deschisa.
3) lipsa janta – aia cu importu’ – vine joia viitoare
Mi-au facut oamenii bâzdâcii si mi-au fixat bumbi de plastic pe gaurile tehnologice (cica asa le zice) de la marginea aripilor (alea care fixeaza bara spate).
Lucrarea era terminata inca de marti PM, insa ar fi trebuit sa mai astept inca o saptamana pentru 2 piese: o jumatate de protectie din plastic din “oala” de la roata spate-dreapta si janta rotii cu pricina, julita nitel, suficient cat sa arate urat si sa merite schimbata.
Jante mai am in afara de cele din fabrica, nu era o urgenta si puteam sa iau masina, insa ca sa stau inca o saptamana dupa o bucatica de plastic de protectie, parca nu imi venea bine. Din fericire m-au sunat oamenii azi si mi-au zis ca e rezolvata treaba si cu piesa asta. Nici nu am indraznit sa intreb de unde au luat-o pana la importul mult anuntat.
Cum nu mai puteam conduce minunatia de Trezia inca o saptamana stiind ca Foreste e gata de drum, am dat o fuga si mi-am luat boxeru’ meu preferat.
Costurile au sarit de 15.000 RON, iar Alliantz a reactionat prompt si corect. Scumpi, dar buni ca asiguratori. Momentan.
17 Nov. 2012
Am fost la AutoSoft sa imi monteze anvelopele de iarna.
Cum am reusit sa completez inca 4 jante de aliaj model floare “standard fabrica” de 17″, am montat anvelopele de iarna definitiv pe jante. Au trebuit indreptate o idee doo din ele.
Ca tot eram la AutoSoft unde au un stand pentru geometrie, i-am verificat pe cei de la Subaru.
A iesit roata spate stanga cu o abatere de 0.6 grade, adica foarte aproape de limita de 0.5 admisa. Carevasazica totul este ok cu geometria.
Costurile totale (indreptat 2 jante, montat si echilibrat 4 roti plus rezerva, spalat rotile scoase de pe masina, geometrie) au fost de 314 RON
Sa vina zapada!…