O masina, mai ales una de peste 30 mii euro, nu era pe lista de achizitii de mare anvergura ale familiei. L-am vazut in poze, mai apoi in filmulete pe youtube. Apoi l-am vazut la un prieten care il avea deja cumparat de prin 2009 (versiunea 2.0 benzina).

Mi-a placut. Mi-a placut mult!!!

Incet – incet am fost intrigat de specificatii si potential. M-am documentat niste luni in legatura cu motorul boxer in general si boxer diesel in special, in putinul timp liber din zilele agitate de la serviciu. Nefiind 100% hotarat si in absenta unui drive test, pusesem ochii si pe RAV4 si Mazda CX-7. Nu am sa fac aici o comparatie cu masinile germane, pentru ca eu … voiam altceva. Si pana nu vezi cu ochii tai, nu te convingi.

RAV4 are reputatie de masina fiabila. M-am dus pana in showroom sa ma urc in ea. Versiunea la care ma gandeam, sarea de 35 mii euro. Masina, cam stramta pentru cei 190cm si 100+ kg ale mele. In special in spate, se statea usor incomod. In rest, bordul, interiorul, pozitia la volan … hmm … desi foarte bine accesorizat RAV-ul, nu m-au impresionat. Asa ca am renuntat si la drive test.

Mazda CX-7 … frumoasa masina. Mi-a placut mult japoneza. M-am suit la volan in showroom, mi-am reglat scaunul, am admirat bordul de nava spatiala si pielea scaunelor, mi-a placut atat de mult incat am cerut sa fac un drive test. Mare, ca mine. Mi se parea ca se potriveste in rolul de SUV de familie. Am fost anuntat ca nu se poate mai devreme de 3-4 zile. Cei peste 170 CP m-au atras in mod special, desi motorul de 2.2l te lasa fara cateva sute bune de lei pe an impozit la stat. Pretul in schimb, ma atragea: 33 mii euro pentru versiunea de varf. Consumul real anuntat pe unele forumuri si pagini de Internet … eh, aici am avut o ezitare.

Si desi am lasat la sfarsit vizita la SMT, ma duceam catre ei cu toata speranta. Omul de la vanzari, in afara de un aer usor superior si umpic fortat profesional, nu m-a ajutat prea mult in decizia pe care aveam sa o iau in cele din urma singur. Incerca din rasputeri sa imi vanda ultima masina din lotul 2010, iar eu ma uitam deja la noile modele 2011 cu grila schimbata.

M-am suit la volan curios si primul lucru care m-a izbit a fost simplitatea spartana a bordului si materialele de calitate (sa zicem) normala. Nu ai acel “UAU !” de la volanul lui CX-7. Dar tractiunea integrala permanenta 50/50, boxerul diesel atipic, 147 CP, 350 Nm la roata si nu in ultimul rand consumul pe hartie mai bun, m-au convins: hai sa facem un drive test!

Drive test ! … drive test ?!?
Mai mult o plimbare lejera pe A2 pana la prima trecere pe banda de intoarcere si … inapoi in Bucuresti. nu s-a putut mai mult ca … nu e voie de la sefi. Cum dracu’ or vrea sefii astia sa vanda masini? Am lasat-o balta cu SMT si am ales o alta varianta mai la indemana: am sunat un prieten cu un Forester benzinos. Drive-test: checked! Facut, placut!

Subaru Forester Diesel MY2011

Subaru Forester Diesel MY2011

Am revenit la hartii, sa calculez calculelelele, vorba lu’ Horatiu! Cum “care Horatiu”? Malaele!
Desi mai bine accesorizata si cu un interior foarte reusit, mai reusit decat al Forestierului, Mazda CX-7 a ramas si netestata si neluata.

All-round, All Wheel Drive, Forester FTW!!!