“… lumea tre’ sa stie ce fel de baeti sunteti!”


Update 13 Martie 2017   |   Update 6 Aprilie 2017   |   Update 27 Septembrie 2017    |   Update 27 Octombrie 2017   |   Hotarare – 26 Septembrie 2018


Totul a început cu o mică și nevinovată bușeală în parcare la Selgros în Valea Cascadelor, unde un tip neatent a dat cu spatele și s-a proptit în bara față a lui Foreste, îndoind armătura și pleznind clipsurile laterale. Părea o chestiune minoră și omul de bună credință, ca atare am fost amândoi la Allianz, pentru ca și el avea RCA tot la ei și am depus actele pentru constatarea amiabilă. Constatare care a fost favorabilă într-o primă fază, constatatorul dându-și acordul pentru înlocuirea barei și suportului / armaturii interioare.

Din avion nici nu se vede, dar cum plătim asigurări considerabil de mari, ar trebui sa avem și unele pretenții, că doar n-o să las mașina lovită! După câteva schimburi de emailuri cu SMT, Allianz nu a mai răspuns pentru vreo luna si ceva, după care răspunsul a venit sec, desi NU la mine:

Dosarul este inchis/respins.
Pagubitul a fost informat cf legii.

Narcis Sandu
Coordonator Zonal Retea Colaboratori – Regiunea Bucuresti

La mine a ajuns această discuție atunci când SMT m-a întrebat dacă accept sa plătesc reparația din buzunar. M-am arătat mai mult decât uimit și mi-a trimis emailul cu răspunsul. Eu unul cu Allianz nu am avut nici un fel de schimburi de informații după depunerea actelor la SMT. Așteptam ca prostu’ să vină piesele și să-l reparăm pe Mr. Foreste. Am dat telefoane pe la oamenii implicați în constatare / decizie si tot ce am obținut a fost sa depun o plângere scrisa la emailul de reclamații @ Allianz.

Am dat telefon și la CallCenter, unde un tip amabil s-a uitat (ma rog, prin telefon asa părea 🙂 ) peste dosar și a conchis:
– “Ați fost anunțat oficial prin scrisoare cu confirmare de primire!”
– “Eu nu am primit nimic de la dumneavoastră.”
– “Nu se poate, scrie aici: depunere la Posta, cu confirmare de primire.”
– “Bine, zic, și aveți confirmarea semnată de mine?”
– “Pai dacă a fost depusă la Poștă, înseamnă ca ați fost anunțat oficial”

Aici mi-am pierdut umpic răbdarea și l-am întrebat dacă se înregistrează convorbirea, să se noteze undeva dacă e cofetar la bază, ca nu părea sa le aibă cu actele. Le-am trimis un email cerând explicații oficiale. Cert e ca trebuie să primesc o înștiințare oficială, pe baza căreia să fac eventual o plângere mai întâi la ASF și mai apoi la o instanță de judecată. Că să mă facă de 1300 EUR, nu-i las. Nu pe o chestiune pentru care nu port nici o vină și mai ales după ce le-am plătit asigurări RCA și CASCO de peste 15 k EUR pentru 2 mașini până acum, asigurari de care NU am abuzat si din care nu am “consumat” nici 10% pe reparatii din vina mea.


Edit 13 Martie 2017

Stimate domnule […],

Va multumim pentru ca ne-ati adus la cunostinta nemultumirea dumneavoastra referitoare la instrumentarea dosarului de dauna […]. Aceasta a fost inregistrata la Administratia Centrala Allianz-Tiriac Asigurari SA cu numarul […]. Va asiguram ca opinia dumneavoastra este foarte importanta pentru compania noastra, aceasta ajutandu-ne sa intelegem mai bine care sunt asteptarile dumneavoastra cu privire la serviciile pe care vi le oferim si, in acelasi timp, dandu-ne sansa de a va transmite clarificarile necesare. Ca urmare a parcurgerii sesizarii dumneavoastra, intelegem nemultumirea pricinuita de respingerea dosarului […] si dorim sa va oferim cateva clarificari cu privire la decizia de solutionare a dosarului de dauna in cauza. Astfel, din analiza actelor depuse si a situatiei de fapt a rezultat faptul ca daunele nu au fost produse in conditiile declarate. Prin urmare, Allianz-Tiriac Asigurari SA a respins solicitarea de despagubire formulata de […] ca urmare a faptului ca lipsesc avarii complementare la cele doua autovehicule implicate, nu sunt prezente urme conjugate de avarii din punct de vedere structural la nivelul zonelor deformate, la cotele masurate si nici schimb de culoare care sa poata demonstra existenta unui contact material intre acestea, produs in imprejurarile declarate de parti. […] In speranta ca informatiile furnizate vor aduce lamuririle necesare, regretam inconvenientele aparute si va asiguram ca solicitarea dumneavoastra a fost tratata cu maxima seriozitate si profesionalism si cu respectarea legislatiei in vigoare.

Va multumim pentru intelegere si va transmitem intreaga noastra consideratie.

Cu alte cuvinte sunt un mare mincinos, dupa ce le-am fost client fidel timp de 10 ani.
M-au tratat ca pe un infractor si asta nu pot sa le-o iert.


Edit 6 Aprilie 2017

Incepem procesul cu Allianz. Pana acum a fost calculat un total penalitati de intarziere de cca 1000 RON (evident acesta va creste cu perioada pana la solutionare) la suma datorata, la care se aduna cheltuielile de judecata si expertiza care urmeaza. Impreuna cu costurile de executare silita, datoria are toate sansele sa depaseasca dublul reparatiei. Oricat de calculat sa fie refuzul, in sensul ca paternul pare sa fie in favoarea lor pentru refuzurile pe sume mici si moderate, avem speranta sa castigam si sa ii punem sa plateasca.

Numar dosar:Dosar 12474/299/2017
Data dosar:11.04.2017

Cu o cota totala de 13,08% (1.917.027) din piata asigurarilor pentru anul 2016, Allianz este pe primul loc la numarul de contracte de asigurare. Un total de 186.618 daune au fost avizate în anul 2016. La ASF au fost inregistrate 291 de petitii formulate de catre asigurati / pagubiti. Plus inca o plangere in acest an. A mea! Constatarea amiabila este o procedura de evitat, care poate duce la abuzuri din partea asiguratorului. De acum o sa fac constatarea doar la politie.


Edit 27 Septembrie 2017

Sedinta de Judecata din data de 27.09.2017 la ora 08:30
Complet: C19 S1 (fost C26 Civil)
Amână cauza administrarea probelor propuse Incheiere de sedinta din 27.09.2017
Urmatoarea sedinta in data de 25.10.2017 la ora 08:30
Complet: C19 S1 (fost C26 Civil)

In traducere libera, asta inseamna ca: – pe de o parte cel vinovat de producerea accidentului, domnul care m-a lovit dand cu spatele, cu rol de intervenient fortat in acest dosar, nu a putut sa se prezinte la instanta, fiind plecat din tara (om serios de altfel, a trimis copii dupa biletele de avion) – pe de alta parte, Allianz a chemat un expert independent, in persoana d-lui Enache S. Ion – Expert Tehnic – Autovehicule, circulatie Rutiera, care va trebui sa isi dea cu parerea cum s-au intamplat lucrurile, poate stabilim vreodata cine minte in acest proces. De platit, il platim jumate-jumate, pana la definitivarea procesului.


Edit 27 Octombrie 2017

Ne-am prezentat in fata expertului si am inaintat fotografiile pe care le-am facut in ziua buselii. Mai mult decat discutia in sine a durat pana a ajuns reprezentantul Allianz in propriul sediu.

Expertul a luat documentele, m-a intrebat cum s-au desfasurat evenimentele si a conchis: “Te mai uiti si la fata omului, dom’le, ca nu toti s-au nascut infractori.” 🙂

Termen 6 Decembrie 2017 – Se amana cauza pentru a se lua la cunostintade raportul de expertiza

Termen 10 Ianuarie 2018 – Se amana cauza pentru a se reface raportul de expertiza cu participarea intervenientului fortat

Termene 7 Februarie, 21 Martie, 18 Aprilie, 16 Mai, se tot reface raportul de expertiza.

… urmeaza sa revin si cu alte detalii …


In acest punct, avand in vedere comportamentul lor, am toata convingerea ca Allianz s-a bazat pe un calcul simplu: dintr-un numar de pagubiti, doar un procent “suportabil” pentru ei vor actiona in instanta, in asa fel incat sumele pe care nu le vor plati vor fi mai mari decat executarile silite, ei ramanand astfel cu profit.

Incurajez pe orice client de buna credinta care se simte nedreptatit de practicile abuzive ale asiguratorilor in general si ale Allianz in special, sa ii dea in judecata si sa ii faca sa plateasca reparatiile impreuna cu penalizarile care, dupa cum se vede pot ajunge la dublul sumei de baza pana se termina procesul. 

Pentru ca …

 

Sedinta din data de 26.09.2018
Complet: Complet amanari de pronuntare pt. jud. RADU B.
Tip solutie: Admite cererea
Solutia pe scurt: Admite cererea precizată. Obligă pârâta la plata către reclamantă a sumei de 4538,15 lei reprezentând contravaloare reparaţii, la plata de penalităţi de întârziere de 0, 2 % pe zi calculate la suma de 4538,15 lei de la data de 18.01.2017 şi până la data plăţii efective. Obligă pârâta la plata către reclamantă a sumei de 2277,86 lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Respinge cererea pârâtei privind obligarea reclamantei la plata cheltuielilor de judecată, ca neîntemeiată. Cu drept de apel în termen de 30 zile de la comunicare. Cererea de apel se depune la Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, astăzi, 26.09.2018.
Document: Hotarâre 5482/2018 26.09.2018

 

Sedinta din data de 12.09.2018
Complet: C19 S1 (fost C26 Civil)
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Amână pronunţarea la data de 26.09.2018.
Document: Încheiere – Amânare iniţială a pronunţării 12.09.2018

Sedinta din data de 13.06.2018
Complet: C19 S1 (fost C26 Civil)
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: pentru a se lua la cunoştinţă de raportul de expertiză, acordă termen la data de 12.09.2018.
Document: Încheiere de şedinţă 13.06.2018

Sedinta din data de 16.05.2018
Complet: C19 S1 (fost C26 Civil)
Amână cauza
Solutia pe scurt: lipsa raportului de expertiză
Document: Încheiere de şedinţă 16.05.2018

Sedinta din data de 18.04.2018
Complet: C19 S1 (fost C26 Civil)
Amână cauza
Solutia pe scurt: lipsa raportului de expertiză
Document: Încheiere de şedinţă 18.04.2018

Sedinta din data de 21.03.2018
Complet: C19 S1 (fost C26 Civil)
Amână cauza
Solutia pe scurt: lipsa raportului de expertiză
Document: Încheiere de şedinţă 21.03.2018

Sedinta din data de 07.02.2018
Complet: C19 S1 (fost C26 Civil)
Amână cauza
Solutia pe scurt: completare/refacere raport de expertiză
Document: Încheiere de şedinţă 07.02.2018

Sedinta din data de 10.01.2018
Complet: C19 S1 (fost C26 Civil)
Amână cauza
Solutia pe scurt: Alte cauze
Incheiere de sedinta din 10.01.2018

Sedinta din data de 10.01.2018
Complet: C19 S1 (fost C26 Civil)
Amână cauza
Solutia pe scurt: Alte cauze
(n.e.: Intervenientul fortat are obiectii la raportul de expertiza, adica e vinovat si recunoaste pe hartie, insa la raportul de expertiza e mai expert decat expertul)
Incheiere de sedinta din 10.01.2018

Sedinta din data de 06.12.2017
Complet: C19 S1 (fost C26 Civil)
Amână cauza
pentru a se lua la cunoştinţă de raportul de expertiză
Incheiere de sedinta din 06.12.2017

Sedinta din data de 25.10.2017
Complet: C19 S1 (fost C26 Civil)
Amână cauza
Solutia pe scurt: lipsa raportului de expertiză
Incheiere de sedinta din 25.10.2017

Sedinta din data de 27.09.2017
Complet: C19 S1 (fost C26 Civil)
Amână cauza
Solutia pe scurt: administrarea probelor propuse
Incheiere de sedinta din 27.09.2017

 


< Motorina cu pipeta si mai mica Subaru Party la sfarsitul verii >