Revizie 67 luni sau +11.3k km. (81.9k km)
Prestator: SMT – Bucuresti (George)
REVIZIE 80k incluzand schimb ulei motor, filtre (ulei, combustibil, admisie aer, habitaclu), verificare baterie, frane (inlocuire discuri / placute fata), recalibrare injectoare, resetare raportare dilutie ulei, curatare scurgere laterala si eliminarea a peste 300g de praf / pamant / alte mizerii.
Distribuitorul Motul (POL Distribution) mi-a comunicat la achizitie faptul ca uleiul livrat pana acum (Motul 8100 EcoClean 5W-30) a fost inlocuit cu unul nou, Motul 8100 X-Clean FE 5W30, 100% sintetic – Mid SAPS ACEA C2 & C3 (FE = Fuel Economy), recomandat pentru cele mai recente motoare Benzina si Diesel, EURO IV si EURO V, compatibil cu convertoarele catalitice si filtrele de particule Diesel (DPF). Cum celalalt tip de ulei nu mai este in stocuri, sunt obligat sa il accept / testez pe asta. Cu toata increderea in recomandarile POL Distribution, ca si pana acum.
Asadar avem urmatoarele costuri:
- Ulei motor Motul 8100 X-Clean FE 5W30 (6 litri) = 185 RON
- Filtru ulei Subaru OEM 15208AA110 + Garnitura 11126AA000 = 80 RON
- Filtru aer Mahle Original (Knecht) LX2672 = 46 RON
- Filtru Combustibil Mahle Original (Knecht) KC83D = 59 RON
- Filtru habitaclu Mahle Original (Knecht) LA461 = 91 RON
Subtotal consumabile = 461 RON
La constatarile si recomandarea lui Nelu de la SMT, am schimbat discurile de frana. Am ales momentan o pereche de ATE impreuna cu placutele aferente.
- Set 2 bucati disc de frana ATE 24.0124-0196.1 = 370 RON
- Set 2 bucati placute de frana ATE 13.0460-5787.2 = 245 RON
- 2 Becuri stopuri spate = 21 RON
Subtotal piese = 636 RON
Manopera revizie SMT = 566 RON (!!!)
Total revizie = 1663 RON
Imi testara si suspensiile care s-au prezentat dupa cum urmeaza:
- Puntea fata – uzura raportata (incarcare la test) = 75% (503kg) stanga – 69% (420kg) dreapta
- Puntea spate – uzura raportata (incarcare la test) = 71% (383kg) stanga – 65% (315kg) dreapta
Pentru corectitudinea informatiei, testele au fost facute cu tehnicianul la volan (cca. 80kg).
Dupa primii 50 km, odata cu schimbarea discurilor / placutelor fata, frana este mult mai ferma, distanta de franare scurtandu-se considerabil (chiar si asa, ochiometric).